Aktualności

By Zespół akcji Zdrowo i Sportowo,

Dzieci trenują w domu – piłki (duże)

W kilku poprzednich dniach pokazywaliśmy zabawy z piłkami tenisowymi, czyli małymi. Dziś chcemy zaproponować te zdecydowanie większe, wykorzystywane przy okazji ćwiczeń związanych z piłką nożną, ręczną, siatkówką czy koszykówką.

Oczywiście wykorzystanie takich piłek w domu wymaga (ze względów bezpieczeństwa) odpowiednio przygotowanej przestrzeni lub specjalnego doboru zadań. Nie chodzi więc nam o jak najmocniejsze kopanie czy też rzucanie, ale raczej o ćwiczenia związane z dokładnością i precyzją.

Zacznijmy od rozgrzewki, czyli gry w berka. Dzieci trzymając piłkę w obu rękach musza Was lub siebie nawzajem dogonić i dotknąć piłką lub za jej pomocą złapać (przytulić).

Następnie przechodzimy do rzucania piłki do siebie, tzn. w parach lub trójkach. Łapiemy bezpośrednio lecącą piłkę lub po jej odbiciu od podłogi. Podajmy też piłkę nogą, stojąc od siebie niewielkiej odległości. Podanie ma być szybkie, ale maksymalnie dokładne.

Ostatnim zadanie w części głównej jest zatrzymywanie toczącej się piłki. Stoimy razem z dzieckiem, np. przy ścianie i turlamy piłkę w stronę środka pokoju. Zadaniem dziecka jest jej dogonienie i zatrzymanie, wskazaną częścią ciała, np. stopą, ręką, itp.

Piłki można też wykorzystać do rozciągania. Siadamy naprzeciwko siebie. Rozłożone szeroko nogi są bramką. Staramy się popchnąć piłkę w stronę „bramki” przeciwnika tak, by dotknęła jego nogi (najlepiej celować w stopy). Po chwili sytuacja się odwraca.

Trudno wyobrazić sobie zamienniki dla piłki. Naprawdę warto po prostu mieć ją w domu. Szczególnie dobrze w zabawach w pomieszczeniach sprawdzają się piłki z gąbki.

Zobaczcie zabawy w naszym filmie

Tagi do wpisu

Podobne artykuły

Certyfikaty udziału ...

     

czytaj

Rolkotelegram Misia ...

Już jutro (26 maja) Dzień Mamy. Dlatego Miś Vel ...

czytaj

Zajęcia sportowe on ...

Wspólnie z Partnerami akcji Zdrowo i Sportowo, w ...

czytaj